måndag 11 januari 2016

Tålamod är en dygd...

För snart tre år sedan bestämde jag mig för att spara till långt hår. Jag hade då haft kort hår i några år och trivdes riktigt bra med det. Märkligt det där hur en kan ändra sig från en dag till en annan. Plötsligt ville jag åter ha långt hår och längtade efter möjligheten att att göra fina vintageuppsättningar. Sedan dess har jag således sparat och väntat på att håret skall bli längre. Längre har det givetvis blivit men attans vilken tid det tar!


Äntligen är håret så pass långt att det fungerar alldeles utmärkt att locka och sätta upp i tjusiga frisyrer. Fast jag vill ju ha håret än längre och tålamod är en dygd som jag inte besitter.


Tänk då så fiffigt att en kan köpa hår i rätt färg och på så vis kunna ha riktigt långt hår om en skulle önska. Betydligt mer effektivt än att vänta och med fördelen att jag kan välja om håret skall vara långt eller kort.

1 kommentar:

Sara S. J. sa...

Superfint. Så härligt att vara kvinna på 2000-talet då man kan hitta hjälpmedel som håller in, stramar åt, fyller upp, förlänger. Jag har haft löshår med clips på alla mina syskons bröllop. Så kul att få känna sig extra fin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...