onsdag 25 januari 2017

Ordning bland laddare

Jag hittar aldrig en laddare till plattan eller mobilen när jag behöver dem. Trots att det finns gott om dem här hemma i Hult är de ständigt fullkomligt försvunna när jag ska ladda mina grejer. Jag hävdar givetvis med bestämdhet att det är resten av familjen som lägger laddarna på märkliga ställen. De i sin tur hävdar att jag är den som trollar bort våra laddare.


Med hjälp av min mest praktiska julklapp kommer vi snart att veta vem som håller ordning på sin laddare och vem som inte gör det. Numera är nämligen alla laddare ordentligt namnade. Då vet jag enkelt att det är min laddare som ligger på köksbordet och jag kan se till att den hamnar där jag har koll på den.


Är lite löjligt förtjust i att skriva ut etiketter och sätta upp lite här och var just nu. Har organiserat upp tvättsorteringen, skapat än mer ordning i skafferiet, bland mitt smink och mina fröer. Blir barnsligt glad över att se alla mina etiketter. Sen är det ju inte själva etiketten som gör mig glad utan den ordning de representerar. Med lapparnas hjälp har det blivit mer ordning i vardagen på ett enkelt sätt och det är onekligen mycket värt.

1 kommentar:

Villa Freja sa...

En favoritmaskin. "Brukar" skriva ut lappar på jobbet och ta hem... Kram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...