tisdag 10 januari 2017

Inte riktigt slut ännu

Nu först har granarna börjat barra och det är dags att kasta ut dem. Ser i mitt flöde på sociala medier att de flesta av mina vänner redan har stökat undan julen, men jag har inte bråttom. Det dröjer ju trots allt flera månader innan det är dags igen så varför inte passa på att njuta. Dessutom är det ju egentligen först till tjugondag knut som julen ska kastas ut och det är ju först på fredag.

Vid farstun hänger alla julkort på rad. De riktigt fina sparas och hängs upp igen nästa år.

Jag tycker om huset i Hult när det är julpyntat, det blir lite extra ombonat och fint. Jag känner inte något behov av att täcka allt ytor med pynt men det får gärna vara lite här och var. Lite lagom helt enkelt.
Trägranen fanns i Huset i Hult när vi flyttade hit
Vissa saker har hängt med i många år medan andra är nya. De flesta av sakerna packas upp redan till advent och får sedan vara kvar över både jul och nyår.

Julgranen på julafton
Granen har sin givna plats i husets mitt. Nu skall det dock bli skönt att få tillbaka ytan i vardagsrummet igen. Nu längtar jag efter ljus och vår och granen byts mot tulpaner och andra vårblommor.



Blommor och ljusslingor är effektiva sätt att skapa julstämning. Det är i min mening inte möjligt att ha för många julstjärnor eller hyacinter.


Hörnet i vardagsrummet där TVn står gjordes i ordning precis innan jul. Jag är riktigt förtjust i det och av känslan att TVn nu är en av alla tavlor. Ljusslingan som är julig kommer att bytas mot en mer neutral. Hade först inte tänkt mig belysning vid tavlorna men nu kan jag inte tänka mig att vara utan.

Vardagsrummet med det nya loppisfyndade bordet
Jag viker de där filtarna flera gånger om dagen men har egentligen resignerat och konstaterar att lite kaos är inte så farligt. Tvärtom! Det är ju faktiskt ett bevis på att rummet är flitigt använt.


Då var det så dags att lägga den här julen till handlingarna och packa ner alla saker. På återseende kära jul, du har varit himla fin även den här gången!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...