söndag 12 mars 2017

Vi är en och densamma

Den här helgen har till stor del spenderats i trädgården och med trädgårdsarbete. Det har varit ett alldeles ljuvligt väder och vi har till och med grillat i trädgården för första gången den här säsongen. Det är något särskilt med att åter kunna grilla och sitta ute i trädgården. Att åter kunna vistas i trädgården känns helt fantastiskt.

Det börjar bli riktigt grönt även om vintern gjorde ett återbesök 

När resten av familjen gått in dröjde jag mig kvar och tittade på min trädgård som så sakta vaknar till liv igen. Det slog mig då att vi är lika min, trädgård och jag. På samma sätt som trädgården vaknar ur sin dvala efter vintern gör även jag det. Vintern får mig att bli trött och inte alls vara den kreativa människa jag annars är. Konstaterar att jag inte bara tycker om min trädgård, jag är beroende av den! Behöver vistas i min trädgård för att tanka energi och må gott helt enkelt. Förvisso finns den där även under vintern men det är inte samma sak!

Elvis är som alltid min ständige följeslagare i trädgården

Vi är en och densamma trädgården och jag känns det verkligen som. Den finns ständigt i mina tankar under den här delen av året. Just nu mest i planering men också lite praktiskt. Det allt som skall sås i förväg är nu sått. Dessutom är alla tomater omskolade och ser ut att trivas i sina nya krukor. Det som återstår att så är det som skall direkt ner i odlingslådorna och det får vänta några veckor till. Just nu är det lite för tidigt för många av trädgårdens sysslor vilket gör att jag mest ägnar tiden i trädgården till att njuta. Onekligen en viktig syssla det med!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...