måndag 7 februari 2011

Livet är en dröm...

Vissa saker i hemmet tycker man mer om än andra. Jag har några saker här hemma (samtliga är loppisfynd) som jag blir glad av varje gång jag ser dem. Det spelar inte någon roll hur länge jag har haft dem, de gör mig fortfarande glad. Det är en salig blandning på bli-glad-av-sakerna. Som jag skrev igår är mitt fina bardrumsskåp en av sakerna, en annan är denna helt galna tavla. Tavlan är placerad i vår oplanerade tavelalkov eller vad man nu ska kalla den. Mer om denna Här.

Tavlan har jag hittat på Pingstkyrkans second hand i Uddevalla som verkligen är en riktigt bra loppis. Mer info om deras loppis Här. Det är egentligen en helt galen tavla och jag har funderat mycket över konstnären och vad som har inspirerat till en tavla med lite landskap, lite spetsduk, ett lejon m.m. Konstnären heter Mårten Andersson och är från Helsingland. Hans tavlor är ofta lite drömska, lite galna och alltid mycket vackra.


Tavlan i sin helhet

Livet är en dröm

Otrolig mängd detaljer




Mårten Andersson

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...