söndag 6 februari 2011

Tillbakablickar

Ibland när man befinner sig mitt i något kan det vara lätt att glömma hur mycket man faktiskt gjort. Jag har lätt att fastna i tanken att det inte händer något alls här hemma, att renoveringen står helt stilla och har gjort så under lång tid. När jag tittar tillbaka inser jag att orsaken till att jag glömmer vad vi gjort helt enkelt handlar om att det är så mycket som gjorts genom åren. Det har redan gått fem år sedan vi gjorde i ordning den lilla toaletten och jag har funderingar på om den kanske borde bättras på med lite ny färg.

Den lilla toaletten var ett mycket märkligt rum från början. Trots att ytan är mycket liten rymdes där toalett, handfat och en duschkabin! För att komma till toaletten var man tvungen att gå på snedden mellan handfatet och duschkabinen. Jag undrar verkligen hur de tidigare ägarna tänkte när de gjorde den lösningen. Det är dessutom snedtak i rummet vilket gör att det var allt annat än lätt att få ut duschkabinen när vi skulle börja röja.

Det lilla badrumsskåpet är ett av mina favoritfynd genom alla år. Jag blir fortfarande glad varje gång när jag ser det och då är det trots allt sex år sedan jag hittade det.




Badrumsskåpet hittade vi på loppis i Uddevalla

Bordet till handfatet stod i huset och har bara målats och sen sågats i.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...