söndag 6 februari 2011

Blomsterprakt

För några år sedan fick jag en oansenlig liten växt av min granne. Den bestod bara av några små blad och jag ställde den i ett fönster och tänkte inte så mycket mer på den lilla växten. För något år sedan hittade jag den under soffan i vardagsrummet efter att någon katt antagligen vält ner krukan. Det fanns fortfarande liv i bladen och jag stoppade tillbaka den i krukan och fyllde på med lite jord och ställde tillbaka den i fönstret igen. Nu har den fula ankungen förvandlats till en svan och står på bästa plats. Tyvärr vet jag inte vad blomman heter så namn tas tacksamt emot.






Den grå världen utanför livas upp av denna vackra växt!

2 kommentarer:

Sophie sa...

Det är nog en Mönjelilja, kolla denna sida:



http://www.blomsterlandet.se/Produkter/Krukvaxter/Blommande/monjelilja/10395

VisaLiza sa...

Har tittat på länken. Verkar onekligen vara samma blomma. Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...