onsdag 23 mars 2011

Har det inte kommit i tjyvahänder så...

Min farmor hade alltid massor av goda råd när det gällde det mesta här i livet. Hon var en klippa i tillvaron och en god vän, precis som en farmor skall vara. Till hösten är det nio år sedan hon gick bort och jag saknar henne fortfarande i mitt liv. Det är som i Ronja Rövardotter när Mattis säger: Han fattas mig! Precis så är det, hon fattas i mitt liv. När jag var yngre tyckte jag att många av hennes råd var fåniga men ju äldre jag blir desto mer nytta har jag haft av alla farmors kunskaper. När man hade slarvat bort något brukade hon alltid säga: Har det inte kommit i tjyvahänder så... Att det skulle komma fram om det inte var stulet var underförstått.

Jag hittade en sida på nätet idag som fick mig att tänka på min farmor. Husmorstips har samlat alla klokskaper på en sida. Som att ha en liten farmor eller mormor i datorn.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...