måndag 14 mars 2011

Då var det åter måndag

Då var det åter måndag och en ny veckan har tagit sin början. Helgen var fylld med aktivitet, men trots detta är taket i vardagsrummet till större delen vitt. Tänk det ser redan ut som ett helt nytt rum och vi har ju knappt börjat arbetet ännu. Normalt sett är jag målaren i familjen men den här gången kan jag inte ta åt mig äran det minsta. Istället är det Raimo som har kämpat på och gjort ett fantastiskt fint jobb.

Fast jag har haft att göra jag med. Gav mig igår in på uppgiften att klippa Ida vilket faktiskt var enklare än vad jag trott. Vår gamle hund avskydde när jag klippte honom (kan bero på att jag en gång råkade klippa honom lite i örat) och det tog en hel helg att bli klar. Ida däremot satt helt snäll genom hela klippningen och det hela var snabbt och ganska snyggt gjort.



Första målningen är gjord
Det vita taken lyfter hela rummet. Fin effekt blir det mot den inoljade timmerväggen

Min favoritvägg i huset! Här ser man att huset faktist är gammalt.

Ida med ny frisyr :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...