fredag 4 mars 2011

En dag för mig själv!

Den här dagen har till stor del tillbringats hos frisören. Jag har en tid tyckt att det krävs en förändring i frisyren och idag var det dags. Att gå från mörk till ljus är dock inte helt enkelt och det hela tog därför flera timmar. Flera timmar då jag satt och läste tidningar, blev serverad kaffe och dessutom fick sitta i massagestol en stund. Att jag sedan blev riktigt fin i håret känns nästan som en parantes i sammanhanget. Jag fick en dag i lugn och ro helt utan några krav på att något skulle presteras! Känner mig mer än nöjd med detta och tänker att det här borde jag göra ofta.

Att bara göra ingenting är egentligen en underksattad sak att göra. Det borde finnas med i varje veckoplanering, egen tid! Nå det kanske inte är helt genomförbart men viktigt att ändå ha med i tanken om man skall orka alla de där sakerna som man faktiskt måste orka göra. Tänker att jag fortsätter denna fredagskväll på temat lugn och ro.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...