torsdag 19 juli 2012

När man får oväntat besök

Oväntade besök är något mycket trevligt tycker jag. Även om jag normalt sett älskar att planera det mesta lång i förväg så är jag barnsligt förtjust i just oplanerade och oväntade besök. Igår fick jag ett besök som var mycket oväntat då två av mina klasskamrater som bor i annan del av landet kom på besök. Fick ett sms och någon timme senare åt vi lunch här i Hult. För att ha något till kaffet svängde jag ihop en sockerkaka  smaksatt med kanel och petade även i klyftat äpple. Det var nog ett par år sedan jag senast gjorde sockerkaka och jag undrar varför det är så. Det är ju så enkelt, gott och kan varieras i oändlighet. Jag har under några år varit helt insnöad på cupcakes men sockerkaka är onekligen enklare och snabbare att göra. Mitt oväntade besök väntar jag snart tillbaka eftersom de parkerat sin bil hos oss och sedan fortsatt längs bohusleden till fots. Raimo och jag har i många år pratat om att vandra någon av etapperna längs bohusleden. Tänker att vi får förhöra oss om hur våra gäster upplevde sträckan mellan Munkedal och Tanum.

Klassiskt och gott

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...