lördag 14 juli 2012

Tid för bröllop

Jag har två uppspelta barn som idag ska gå på sitt första bröllop. Eller snarare bröllopskalas eftersom att själva vigsel bara blir med brudparet, vigselförrättaren och vittnen. För vår del blir det faktiskt det första bröllopet vi går på sedan vi själva gifte oss i september 2004. Lite märkligt är det faktiskt att ingen jag känner har gift sig under dessa år. Har det möjligen blivit omodernt att gifta sig? Intrycket man får genom media är att det är trendigare än någonsin att gifta sig och att bröllopet skall vara stort och perfekt. Det har de senaste åren funnits en hel uppsjö med bröllopsprogram och jag har tittat på något avsnitt här och var. Min tanke genom alla program har varit hur människor har råd att lägga så ofantligt mycket pengar på ett bröllop. Även om bröllopsdagen är en viktig dag i livet så är det ju ändå själva äktenskapet som är det viktiga. För vår del valde vi att hålla bröllopet så enkelt som möjligt och satsade våra pengar på att köpa vårt hus i Hult. Det verkar ju ha varit ett klokt val eftersom vi åtta år senare fortfarande har vårt hus i Hult och dessutom fortfarande är gifta. Nåväl nu hoppas jag att den här dagens grå väder byts mot strålande sol så brudparet får en vacker dag.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...