torsdag 5 juli 2012

Nio år...

5 juli är inte en dag vi brukar fira men den finns ändå med i tanken. 5 juli 2003 är nämligen dagen då Raimo och jag blev tillsammans och i år har det gått nio år sedan dess. Allting kändes så rätt och allt gick så fort 15 juli samma år förlovade vi oss och några veckor senare flyttade jag från min lägenhet i Vänersborg till Stenungsund för att bo med Raimo. I augusti året därpå köpte vi huset i Hult och i september gifte vi oss och sedan fortsatte livet. Barn hade vi redan från början eftersom Raimo redan hade två flickor när vi träffades. Det var onekligen en omställning i livet att gå från att vara singel och bo med katterna Selmer och Cleo till att vara sambo och bo med två barn 7 och 11 år. Att träffa någon med barn kan vara svårt, men vi kändes som familj redan från första stund.  Även om man är drabbad av ofrivillig barnlöshet så innebär inte det att man måste ha ett liv utan barn.

Nio år är onekligen en lång tid även om det till viss del känns som att åren bara har flugit förbi, samtidigt kan jag knappt föreställa mig livet innan Raimo och barnen. Åren som har gått har gett många motgångar men också mycket som varit helt fantastiskt. Att köpa huset i Hult är kanske det galnaste vi gjort under dessa år men verkligen inte något som jag skulle vilja vara utan.


Ett förhållande kan egentligen liknas vid ett bygge. Om det inte byggs varsamt och ordentligt riskerar allt att rasa

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...