tisdag 11 juni 2013

I stora staden

Att åka på möte i Göteborg är en bra anledning att använda min nyloppade blus från 70-talet. Matchar med en grön kjol från 60-talet och en scarf från samma tidsperiod. Den gröna kjolen är även den ett loppisfynd som igår fick nya handsydda sömmar i sidorna. Efter första tvätten satt kjolen knappt ihop eftersom den gamla sytråden inte klarade tvättmaskinens påfrestningar. 

Klapprar runt i träskosandaler som jag köpte redan på gymnasiet och sedan har använt varje sommar. Det kallar jag kvalitet eftersom jag haft dem i 17 år nu!



16 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin du är :)
Oj hela 17 År! det är inte illa/Kram

choicesbyannie sa...

Det tål att sägas igen "du vackra kvinna" och fina kläder med förstås;)

Härlig promenad i trädgården och så roligt med ett uterum, det hade jag också velat ha.
Fint flickorna fått på sin balkong också, där hade jag gärna suttit och pysslat om kvällarna.

Önskar dig en fin kväll och du missar väl inte att jag bytt namn på bloggen samt flyttat den till ny adress;)
Kram
Annie

Rosenhäxan sa...

Men så fin du är. Roligt med 70-tal.
På 70-talet var jag tonåring och kläderna då minns jag mycket väl. Nostalgi!
Ha de så bra i Göteborg
Kram Gittan

Anonym sa...

Roligt med loppade kläder. Inget jag har provat, men du verkar ha lyckats hitta det som passar dig.
Ha det gott
Kram
AC

Villa Frejas bokblogg sa...

Men å så läckert! Vilken härlig blus. Kram.

Christina sa...

Så fint med blommig blus! Och sannerligen coolt med 17 åriga träskor - det är precis som du säger en fantastisk kvalitet!

Ha det fint! Kramar :)
Christina

Queen of Kammebornia sa...

Så himla fin du är!!!

VisaLiza sa...

Ja jag blev lite förvånad själv över hur gamla de hunnit bli. Kramar Liza

VisaLiza sa...

Tack söta du :) ja balkongen har verkligen varit en outnyttjad resurs. Förstår inte varför jag inte ställt i ordning sen tidigare! Kramar Liza

VisaLiza sa...

Mamma påpekade att jag såg ut som en tant på 70-talet. Tur att jag gillar tanter ;) kramar Liza

VisaLiza sa...

Du får testa! Det fina med loppis är att det finns för alla smaker. Kramar Liza

VisaLiza sa...

Tack :) kramar Liza

VisaLiza sa...

Blommigt har inte varit min grej innan, men nu älskar jag det :) kramar Liza

VisaLiza sa...

Tack :)

Stina sa...

Du är bra gullig du.:-) Kram

VisaLiza sa...

:D Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...