fredag 28 juni 2013

Glädjeämnen

Det bästa i livet är oftast det enkla. Tidigare i veckan var vi och badade tillsammans med några vänner och deras lilla valp Dixie. Första gången vår Ida och Dixie träffades var de båda väldigt försiktiga men nu är det full fart som gäller. Så spännande att se hur Dixie är lite större för varje vecka som går. Kan inte låta bli att undra om vår Ida verkligen varit så där liten och måste titta på valkort för att försäkra mig om att det är så.




Fördelen med att åka på tur med någon annan är att man får se nya platser. Även om vi har bott några år i Munkedal så är det många smultronställen som återstår att upptäckas. Den här gången var vi vid en sjö som heter Viksjön och där var verkligen vackert. Riktigt positivt också att där fanns både vindskydd och en iordningställd grillplats. Tråkigt bara att båda dessa råkat ut för skadegörelse.



Att man inte kan lära gamla hundar att sitta tror jag är en myt! Ida har alltid vägrat att ge sig ut i vatten. Det spelar inte någon roll om det är en sjö eller ett badkar, hon avskyr det. I leken med Dixie glömde hon visst bort sin tidigare avsky. Hur hade det sett ut om Ida inte vågade något som Dixie vågade? 


Sötaste vännerna! Måste erkänna att jag har kommit på mig själv med att åter titta på valpannonser. Vi har ju bestämt att valp får vänta tills vår Elvis inte är med oss längre, men man kan ju alltid titta lite. Vad gäller katten Elvis så har nästan tre månader gått sedan besöket hos veterinären. Han är friskare och starkare än någonsin och vi är så tacksamma över att ännu ha honom hos oss.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Härliga bilder! Valpar är underbara men det är allt lite jobbigt den första tiden med valp tycker jag. Därför valde vi att ta en färdig hund när vi skaffade hund senast. Han är den bästa hund vi har haft, så det ångrar jag inte Tror faktiskt inte jag kommer att skaffa valp fler gånger. Men visst blir man sugen. Alltid.
Ha en skön fredag!

Unknown sa...

Vilken fantastisk blogg du har. Jättekul att få läsa om vad du gör med hus och trädgård. Är djupt impad av före och efter bilderna av trädgården, jösses vilket slit. Glad jag hittat hit och har lagt till ett bokmärke så jag hittar tillbaka till dig. Önskar en fin sommar till dig. Kram!

choicesbyannie sa...

Härliga små hundar, här väntas till barnen blir liiite större och jag har ett fast jobb sen ska det nog införskaffas en hund här med;)

Men vilka härliga bidler på er trädgård, förstår precis hur mycket jobb ni lagt ner då vår trädgård ungefär var i samma skick som er var när vi flyttade in, helt vanvårdad. Dock tror jag att vår trädgård är något mindre än er, så jisses vilket jobb ni gjort. Men det härliga med trädgårdar är att jobb verkligen lönar sig och det märks verkligen på er trädgård för det är verkligen jättefint.

Önskar dig en fin kväll
Kram
Annie

VisaLiza sa...

Smart val, då fick ni ju det bästa av två världar känns det som. Ni fick en härlig vän men slapp den tuffa tiden. För egen del har vi ett visst rosaskimmer över valptiden. Vår Ida har alltid varit den perfekta hunden som aldrig är till besvär. Hon har onekligen gjort oss bortskämda!

VisaLiza sa...

Hej och välkommen, så glad jag blir över varma ord! Måste erkänna att jag blir som lite impad själv när jag ser före och efter bilderna. Svårt att faktiskt komma ihåg hur det en gång såg ut. Kramar Liza

VisaLiza sa...

Tack snälla! En stor anledning till att det börjar bli ordnat och fint är att vi har god handledning i vår goda vän Magdalena. Hon har förmåga att se en rosenträdgård där jag bara såg nässlor. Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...