måndag 20 juni 2016

Helgens loppisfynd

I lördags gjorde Regina och jag något riktigt trevligt. Vi åkte nämligen på garageloppis i Dingle som samhällsföreningen där ordnat. Konceptet var enkelt, de som ville vara med hade fått anmäla sig tidigare och på själva dagen helt enkelt ställa ut ett bord vid sitt eget hus. Arrangörerna hade ordnat en karta där alla deltagare fanns utmärkta och sen var det bara för oss som besökare att följa kartan. Ett riktigt trevligt koncept som jag hoppas att de väljer att upprepa. Jag besöker tämligen ofta Dingle eftersom det är där jag klipper mig och även där vår veterinär håller till. Däremot har jag inte så bra koll på resten av samhället. Just därför var det riktigt trevligt att besöka gata efter gata och se lite mer av samhället genom detta. Vi gjorde några riktigt trevliga fynd under dagen vilket gör att det blev en synnerligen trevlig loppisrunda.


Hur många väskor kan en egentligen behöva? Ja det är onekligen en bra fråga men den här var ett absolut måste. Jag hade nämligen inte någon väska med fina träringar som handtag. Har sneglat på sådana länge men inte sprungit på någon på en loppis förrän nu.



Hittade hos samma försäljare en liten korg som jag tänker skulle vara helt perfekt för Ebba. När jag kom hem tittade hon på den, morrade på den och gick sedan inte i närheten av den. Någon som däremot älskade korgen är Selmer. Han har bara lämnat den för att äta och gå på lådan i övrigt ligger han och sover på sin nya favoritplats. Helt uppenbart att en inte kan bestämma över djuren.



Dagens bästa loppisfynd var dock denna fantastiska skinnkjol för det otroliga priset fem kronor. Var lite tveksam till om den skulle passa eller ej. Hade ju klänning på mig så tänkte att då är det ju inga problem att prova kjolen, bara att dra på under klänningen. Sen var det ju det där att det var lite lätt varmt och att det som sagt var en skinnkjol. Inte helt enkelt att åla sig i och helt klart allt annat än enkelt att ta sig ur. Konstaterar att det är nog första och enda gången jag provar en kjol på det sättet. Nåväl jag kunde i alla fall konstatera att den passade vilket var det viktigaste.



Vi tittade även in på Bellas hörna i Dingle där jag fyndade den här fina blusen. Har tittat in där som hastigast tidigare för att köpa knappnålar men inte tänkt på att de har mer än tyg och sybehör. Blev onekligen positivt överraskad och verkligen nöjd med mitt fina fynd.

Efter loppisrundan for vi ut mot kusten och hamnade till sist i Kungshamn. Det var mulet, blåsigt och med lite regn i luften. Alltså inte en sådan dag då en väljer att åka ut till havet. Fast för egen del är det just de där dagarna jag älskar som mest vid havet. De där gråtunga dagarna är märkligt nog det jag saknar som mest med att inte bor vid havet längre.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...