lördag 25 januari 2014

Den ändlösa listan

Härligt med helg, särskilt när man har en helt oplanerad dag att förfoga över. Härligt när en dag kan innehålla en del trevligt umgänge med vänner och en del avklarande av den ändlösa listan på saker som behöver göras. Märkligt med den där listan med måsten är att den fylls på i samma takt som jag bockar av den. Något som har stått på min att göra lista länge är att ordna en stol till i vårt matrum. Vi möblerade om någon gång på sensommaren i matrummet. Tidigare hade vi vår kökssoffa till bordet men nu har vi istället pinnstolar. De är en udda samling stolar vars gemensamma nämnare är den vita färgen. Det vill säga tanken har varit att de skall vara vitmålade men det har blivit en sådan där sak som jag skjutit på framtiden. Till bordet behövs sex stolar men sedan ommöbleringen har det bara funnits fem stolar så när vi varit fler än bara familjen har vi fått bära med oss en stol från vardagsrummet. Ett trivialt litet problem egentligen men tänk så mycket man kan komma att störa sig på en saknad stol. Allt som krävdes för att lösa problemet var ett besök på en lokal loppis samt lite vit färg.


Förutom en stol till matrummet lyckades jag även hitta en stol till matbordet i vardagsrummet vilket var en trevlig överraskning. Vi har ett matsalsbord med tre stolar och en soffa i vardagsrummet och jag har alltid tyckt att det är en stol för lite till bordet. Idag lyckades jag hitta en stol som är nästan identisk med de vi har till bordet. Hurra, tänker jag och känner mig nöjd över att ännu en sak faller på plats. Möblerna i vardagsrummet låter jag vara som de är än så länge. På sikt skall de nog målas även de tänker jag. Den stora frågan är dock vart man står och målar så här års. Under de varmare månaderna står jag ofta ute och målar eller på balkongen, men hur göra nu när det är minusgrader och snö? Svaret på frågan blev köket. Där är jag nämligen inte det minsta rädd om golvet och det finns märkligt nog gott om golvyta. Lite opraktiskt är det förvisso med målarverkstad i köket men nu börjar jag att närma mig slutet. Vad jag vet har jag inte något kvar att måla när stolarna är klara.


Imorgon målar jag ett sista lager färg och sedan får målarverkstaden stänga för den här gången.

4 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Pinnstolar är nästan de finaste stolarna som finns! Vi får också bära runt och kånka och greja… :) Och det går det med…

Kram kram
Petronella

Christina sa...

Sådana där gamla pinnstolar är härliga! Det har vi också i köket, pinnstolar och kökssoffa.

Önskar er en fin söndag!
Kram Christina

Anonym sa...

Åh,dessa pinnstolar är så mysiga <3

/Söndagskramen

Emma sa...

Snygga! Hoppas de blir bra:) Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...