onsdag 22 januari 2014

Hönserier

Idag får vi en leverans av ägg från glada hönor på min väninnas gård. Helst skulle jag vilja ha äggen framme på bänken i köket eftersom de är så vackra att titta på. Redan innan vi köpte huset i Hult drömde jag om att någon gång ha egna höns. Nu börjar det kännas lite mer realistiskt även om jag de senaste åren sagt att nästa år då skall vi skaffa höns. I somras tänkte jag nästa år och i min tanke så var det nog äntligen dags. Nu är det nya året här och helt omöjligt är det inte att det blir hönor i Hult i år. Det beror lite på hur flitiga vi är med våra renoveringsarbeten under våren så att vi till sommarens början kan bygga för hönsen. Fast skulle det inte hinnas med så kan vi ju alltid skaffa höns nästa år istället!




Dessa tjusiga hönor och tuppar har producerat äggen som skall ätas nu. Känns skönt att veta att vi anlitar glada äggproducenter i väntan på att skaffa egna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh,sååå vackera <3
Riktigt gottit med ägg faktiskt/Kram Kram

Sessie♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Det är nog mysigt med egna hönor. Hoppas ni får till det i år då, annars går det ju skjuta på det ett år till;)
kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...