onsdag 29 januari 2014

Planering för olika årstider

Har ägnat en stund den här dagen åt att planera en tillställning i maj. När snön ligger djup känns maj långt borta men tiden har en tendens att gå fortare än vad man tänker sig. Särskilt när det är mycket som skall göras. Det enda som vi inte kan råda på i planeringen är vädret, det enda vi kan göra är att planera och hoppas på det bästa eftersom vi skall vara utomhus. Att ha en social tillställning utomhus känns långt borta så här års. Fast vi planerar faktiskt på att göra trädgården i Hult mer tillgänglig även vintertid. Kanske blir det inte några omfattande tillställningar som vi håller i trädgården så här års men det känns trevligt att ha möjligheten. Vi planerar att bygga en grillplats i trädgården som kan användas året om. Jag har alltid tänkt att det är synd att trädgården inte utnyttjas under årets alla säsonger. Vintertid när det är mycket snö kan det förvisso vara svårt men inte om man har planerat för tillgängligheten även då. Har funderat mycket på detta med trädgården i vinterskrud sedan vi plockade ner julbelysningen och det råder mörker på tomten under stor del av dagen. Jag saknar belysningen även om det kanske inte är just julbelysning jag önskar mig just nu. Alltså skissar jag på hur trädgården skall kunna användas och belysas vintertid samtidigt som jag planerar för våren och våra kommande planteringar. Årstiderna går i varandra och tanken är att trädgården skall kännas inbjudande oavsett tid på året.

Hult om vintern

1 kommentar:

Hemkära Hanna sa...

Klokt att planera redan nu. Maj brukar bara svischa förbi annars.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...