lördag 4 januari 2014

Veckovill

Att vara långledig är onekligen härligt men jag börjar få lite dålig koll på om det är vardag eller helg. Varje ledig dag har fyllts med roliga aktiviteter och sällskap av goda vänner och bättre än så kan det inte bli. Igår hade vi Magda på besök och hon hade med sig sin symaskin för att vi skulle tillverka kläder till barnens dockor. Snart förvandlades små stuvbitar till kläder för små dockor.



Medan Magda skapade tjusiga kreationer och vardagskläder ägnade jag mig åt att laga trasiga kläder. Vi har en korg här hemma fylld med sådant som behöver lagas och den där korgen är mitt ständigt dåliga samvete. Att laga är onekligen att föredra framför att köpa nytt, men så skall det göras också. Nu har lite dåligt samvete betats av och det känns bra och jag lovar mig själv att ta tag i det lite oftare än med några månaders mellanrum.


Den här dagen har vi ägnat oss åt en annan syssla som även den är viktig nämligen att umgås och bara vara. Att tillbringa en dag hos goda vänner är en väl spenderad dag. Det är som lättare att bara vara hemma hos någon annan eftersom våra måsten är kvar hemma i Hult. Några dagar till kan vi njuta av att vara veckovilla innan vardagen kommer åter. Fast vardagen har sin charm den med och jag börjar så smått att längta efter den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med, vilken dag är det idag.......
Att det snart är vanlig vardag igen, känns faktiskt riktigt skönt.
Ha en fin söndag idag, för det är väl söndag :)
Kram
AC

Christina sa...

Jo, men visst finns det likheter mellan dig och din farmor.
Min pappa brukar kommentera när jag använder en av mina väskor som han tycker liknar en tantväska och som han jämför med min farmors väskor, så nog ler jag igenkännande när jag läser.
Ha det fint!

Anonym sa...

Äntligen lite vardagskläder till dockorna :) var snäll magda är och vad mysigt det ser ut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...