fredag 17 januari 2014

Distraherande tingeltangel

Vid första advent var jag senast på loppis och hittade då en tavla som jag fastnade för. Märkligt egentligen hur jag alls kunde se den eftersom den stod på golvet halvt bakom en annan tavla. Det var dock någonting som gjorde att jag bara var tvungen att titta efter var det var för tavla. Nu har jag egentligen gett mig själv helt köpstopp på just tavlor eftersom vi har fler tavlor hemma i Hult än vad väggarna räcker till. Dels har vi genom åren samlat på oss en hel del vackra tavlor och dessutom skapas det mycket tjusig konst här hemma i Hult. Barnen och jag målar så ofta vi har tid över och det är verkligen en trevlig syssla att göra tillsammans.


Att hitta den rätta platsen till en tavla var alltså inte en lätt uppgift här hemma när det är ont om väggar. Det är priset man får betala för en härlig öppen planlösning. Tillsvidare får tavlans plats vara på skåpet i köket och gör rummet lite mer behagligt. Försökte i nästan tio minuter att ta ett kort på bara tavlan och ingen katt men Cleo och Elvis turades om att hoppa upp och hamna i min bild. Nåväl det är bara att konstatera att när katterna har bestämt sig så har de verkligen bestämt sig!



Det finns en innerlighet i den här tavlan som jag tycker om. Även om mor och barn inte tittar på varandra så finns där mycket värme. Känns bra att få något fint att titta på i ett kök som börjar kännas allt mer hopplöst. Snart, snart hoppas vi kunna ta tag i att bygga om och renovera köket men fram tills dess gäller det att bara gilla läget och det är onekligen enklare med lite vackert tingeltangel att titta på.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken ljuvlig tavla! Precis en sådan som gärna får följa med mig hem från loppis!
Kram Anne

Hemkära Hanna sa...

Väldigt vacker tavla! Ett härligt fynd.

Hannis sa...

Jag tycker om den!
Det där mjuka igen som jag fastnar för.
Katter, helt underbara!
Dom anser att världen är deras på alla sätt=))

Kram Hannis

Christina sa...

Vilken vacker tavla!
och rolig katt, klart att den också vill titta på tavlan.
Kram Christina

Min Lilla Kokvrå sa...

Det är tingeltanglet som gör ett hem personligt :)

thejeanettishway sa...

helt underbar tavla!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...