tisdag 21 januari 2014

Snölek

Idag gav jag mig själv ledigt från alla måsten och njöt av en helt ledig dag. Min lediga dag innehöll några timmar i fåtöljen tillsammans med en bra bok och en stor kopp te. Ida låg hela tiden så snällt vid mina fötter nöjd över att bara få vara med. Hon är ett gott sällskap Ida eftersom hon ständigt är på gott humör och alltid nöjd med tillvaron. Så länge som jag inte försöker att klippa hennes klor vill säga. När skolbussen närmar sig huset ser man hur hon spetsar sina öron, hon vet att när bussen stannar kommer barnen hem och då blir det lek och skoj. När jag lägger undan min bok och frågar henne om hon vill gå ut är hon framme vid dörren redan innan jag ställt klart frågan.



Snö är det bästa Ida vet och fick hon bestämma skulle det lekas i snön hela dagen.


Lek hela dagen orkar varken barnen eller jag men någon timmes snölek gjorde både hund och barn trötta. Väl hemma väntade varmt te och de sista av julens pepparkakor. Lite märkligt det där med pepparkakorna den här julen. Vi använde samma recept som vi alltid använder men av någon anledning var pepparkakorna den här gången än godare än vanligt. Funderar på om vi råkade göra om receptet och lyckas vi i stå fall med samma misstag nästa år?

2 kommentarer:

Anonym sa...

När snön väl har fallit och det har frusit på så är det ändå helt okej :) kul för barn och djur om inte annat :)

Linda i Berlin sa...

Vilken mysig dag. När det är snö och sol saknar jag Sverige. Men nu har vi också faktiskt fått både snö och kyla :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...