lördag 11 januari 2014

En dag hemma

En helt ledig dag hemma i Hult hör inte riktigt till vanligheterna. En dag då vi inte haft några måsten att förhålla oss till utan kunnat göra precis vad vi haft lust till. Att städa ut julen kändes inte som ett måste, det kändes nästan lite synd eftersom granen ännu inte börjat barra. Hur mycket jag än gillade den här julens gran så känns det skönt att ha fått tillbaka lite yta i vardagsrummet. Resten av alla julsaker packades ner av bara farten och nu är det bara gardinerna kvar. Byta gardiner innebär att tvätta och stryka vilket kändes som en synnerligen tråkig syssla och istället valde vi att baka och att se på film mitt på dagen. Skönt med hemmadagar utan gäster och utan att behöva åka någonstans. Regn och rusk gör att man helst stannar inomhus en dag som denna. Imorgon är vi åter på språng och kalas med goda vänner väntar. En helg som innehåller både lugn och ro och kalas är enligt mig en synnerligen bra helg.

Även Ida tycker om att vara med på kalas. 

5 kommentarer:

Sessie♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Det där lät som en väldigt skön dag måste jag säga. Bara göra det man har lust till.
kram

Hannis sa...

Så söt Ida är med rosetten!
Det är så skönt med såna dagar.
Där man bara kan göra och vara som man vill.

Hoppas att ni får snö.
För ljuset kom tillbaka och jag behöver inte torka skitiga tassar heller=)) Det räckte för att göra mig glad!
Kram Hannis

Decdia sa...

Det låter verkligen som en bra helg! Jag måste ha lite luckor i mitt schema, annars får jag panik. Måste bara vara ibland!

Anneli sa...

Låter som en perfekt dag!
Varför ska man alltid göra en massa och hitta på grejer...............nä, sådana här dagar skulle man unna sig ofta!

Ha en bra dag idag med,
Kram Anneli

Anonym sa...

~ Härligt ~
Söt liten Ida <3

/Nospuss & Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...