fredag 17 januari 2014

Att spara

För många år sedan hade jag riktigt långt hår och blotta tanken på att klippa mig kort var otänkbar. Så plötsligt en dag kände jag att tiden med långt hår var över och kort därpå klipptes håret kort. Under flera år trivdes jag med kort hår och trodde faktiskt att jag aldrig mer skulle vilja ha håret långt. I somras började jag dock mer och mer längta efter långt hår igen och började spara. Den som har sparat ut från kort till långt vet vilket tidsödande projekt det är. Man väntar och väntar och väntar och väntar... Ett halvt år har gått sedan jag började spara och visserligen är håret lite längre än tidigare men att kalla det långt vore att ljuga. Nu har det istället en irriterande mellanlängd där frisyren aldrig är riktigt bra. Det krävs i stort sett att jag alltid sätter upp håret just nu för att det inte skall se alldeles tokigt ut. Så kommer som alltid tanken att det är betydligt enklare att helt enkelt klippa en frisyr och låta pinan vara över. Fast jag har ju en vision om långt eller i varje fall längre hår på vår bröllopsfest i september. Alltså gäller det bara att tålmodigt vänta på håret som långsamt växer.



En fördel är att en otålig person som jag har lite fusk att tillgå när det blir för tråkigt att vänta! Perfekt att ha en tofs att använda när man för en dag önskar lite längre längder på sitt hår.

3 kommentarer:

Hannis sa...

Jag vet hur det är...
Fick ett ryck och klippte mig superkort 2012 och håller på och spar ut. Nu fuskar ju jag med riktiga extensions med jämna mellanrum för att få det att känna som att det går fortare=))

Snyggt med tofsen!
Kram och skön helg//Hannis

choicesbyannie sa...

å det där med att spara ut håret... Jag gjorde det också en gång. Men insåg att långt hår kräver omsorg och det orkar inte jag;)

Men jättefint med tofsen;)

Vackra bilder i förra inlägget med.

Önskar dig en fin helg
Kram
Annie

Ninette sa...

smart idé det där med att kunna variera sådär! har själv haft lust att klippa mej kort från och till under dom senaste åren, men det blir bara liksom inte av - jag tror jag är för lat att ha kort hår och måsta hålla koll på det liksom, och tänker att tänk sen om jag ångrar mej... Man borde kunna klippa det kort och sen ångra sig om man känner för det ju!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...