fredag 9 mars 2012

På en ny adress

Ett hem är ett ständigt pågående projekt, en ständig rörelse och omvandling. En möbel som ett tag varit helt perfekt för ett rum är i nästa stund helt fel. Jag blir ofta irriterad på mig själv när detta uppstår eftersom jag ofta har lagt mycket tid och kraft för att göra något bra. Särskilt irriterad blir jag om jag dessutom har renoverat möbeln som plötsligt är fel. Eftersom jag själv älskar loppis känns det helt naturligt att inte bara handla loppis utan även att skänka saker. Fast en del saker fäster man sig vid och känner fånigt nog att man nästan vill veta vart den kommer att hamna. Kommer nästa ägare att tycka lika mycket om min möbel som jag gör? Det är också spännande att se hur en möbel ser ut i ett annat hem. Många gånger kan det nästan vara en renovering i sig att flytta en möbel från ett hus till ett annat. Ett av mina projekt som har fått ett nytt hem är en hallmöbel som jag gjorde i ordning för något år sedan. Efter lite ommöbleringar fungerade den helt enkelt inte här hemma vilket kändes trist eftersom jag var så nöjd med dess förvandling. Ungefär samtidigt var Regina på jakt efter en möbel till hallen och då blev lösningen onekligen enkel. Nu när jag är på besök hemma hos Regina kan jag fortfarande känna mig nöjd över resultaten. Dessutom visade det sig att den faktiskt passade bättre hos henne än hemma hos mig i Hult! Nyfiken på hur den såg ut tidigare? Klicka HÄR!

En vit sittbänk blir perfekt i hallen, matchar dessutom tapeten.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...