måndag 15 oktober 2012

What a lovely dress

Tidigare i veckan fyllde Anna 17 år och igår var det dags för kalas. Alltid trevligt med kalas även om jag den här gången fick prioritera bort alla förberedelser till förmån för skolarbete. Lite tråkigt kändes det att inte vara med och förbereda utan istället sitta i vårt bibliotek och skriva. Nåväl det blev ju trevligt och bra i vilket fall. Klart familjen kan ordna kalas även om kontrollfreaket i mig nog undrade. Viktigast av allt är att Anna var nöjd med sin dag och med sitt kalas. Mest nöjd tror jag hon var med paketet från oss även om det tog en liten stund innan hon förstod vad hon fått.



Tänk så roligt jag hade när jag gjorde kortet till Anna. Klänningen på kortet är gjord av silkespapper som kom med en paket för en tid sedan. Banden runt midja och till axlarna blev över efter ett annat pysselprojekt för en tid sedan. Enkelt kort att göra, roligt var det och resultatet blev riktigt lyckat.


Dottern missade referensen till Bond men lyckades ändå lista ut att hon skulle få shoppa på Pennys i Dublin. Dessutom har vi planerat in ett besök på Eddie Rockets som är Annas favoritrestaurang sedan förra gången hon hon var på besök. Det skall bli trevligt att åka iväg tillsammans med Anna och Raimo. Att vi dessutom kan passa på och umgås med lillsyster är ju extra trevligt.

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Fint!

Lycka och Hem sa...

Så roligt med kalas och vilket himla fint kort du har gjort!

Ja det ska bli ett spännande projekt! Roligt att du också gillar Perfect Home, för visst finns det galet mycket fina saker? :)

Trevlig vecka! /Caroline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...