onsdag 10 oktober 2012

Hipp hipp hurra

Idag fyller min Anna 17 år och jag undrar lite hur det egentligen gått till att hon blivit så stor. Alldeles nyss var hon en liten busig tjej på 8-12 si så där men nu är hon vuxen. Fast den vuxna kvinna hon har blivit är en person jag är mycket stolt över. Hon är engagerad och jobbar för det hon tror på. Hon vågar saker och bestämmer sig för att genomföra sina drömmar. Hon vågar drömma stort och har höga ambitioner inför det vuxenliv som hon är på väg att kliva ut i. Sen måste jag ju säga att jag är särskilt stolt över att hon valt att engagera sig politiskt och det dessutom i samma ungdomsförbund som jag själv en gång i tiden var lika engagerad i. Min tanke är att som förälder vill man stötta sina barn och följa dem genom barndomen så att de blir trygga vuxna den dag de tar steget ut för att leva sitt eget liv. Känner mig helt trygg nu när Anna är nästan vuxen även om det så klart är lite skrämmande att hon snart inte kommer att bo hemma hos mamma och pappa längre. Om Anna får bestämma och det får hon ju så skall hon ett år till Namibia efter gymnasiet. Det blir onekligen en prövning om ena barnet hamnar i en annan världsdel! Nåväl det tar vi då, idag är det Annas födelsedag den sjuttonde i ordningen. Hon skall dock inte firas idag eftersom hon sover hos en kamrat. Imorgon skall Anna nämligen upp tidigt och besöka en skola på annan ort för att prata politik. Det ni det är min Anna det!

Anna Norrgran

3 kommentarer:

Mitt Egnahem sa...

Hej VisaLiza! Kul att du hittat till min blogg! Ska kika runt här... Hälsningar från Värmländska Mitt Egnahem

VisaLiza sa...

Du är välkommen att kika runt :) Liza

Unknown sa...

Men stora gratulationer till stora tjejen. Tänk vad fort tiden går ändå;)

Önskar dig en härlig kväll
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...