lördag 13 oktober 2012

Höstväder och höstloppis

Det blåser kallt och känns kallt även inne i huset i Hult idag. Regnet har varit på besök till och från hela dagen. Fast den här lördagen har inte spenderats hemma i Hult, istället har Regina och jag arrangerat loppis i Munkedal. Det var galet många besökare en stund och vi undrade lite hur vi kunnat tro att alla människor skulle få plats. Det hela löste sig dock och efter någon timme var det en mer jämn fördelning av besökare. Mina loppisfynd bestod i fina barnkläder till barnbarnet Manda. Nu är vi sedan några timmar hemma i huset igen och jag sitter vid min dator med skolarbete. Kan ibland sakna de år då jag bara arbetade och inte hade några studier. Som student är man egentligen aldrig ledig, tankarna vandrar allt som oftast till böckerna och den senaste uppgiften. Samtidigt är det skönt att kunna förfoga över tiden själv. Vill jag arbeta lite på lördagskvällen så kan jag göra det om jag vill. Dessutom har jag skogen utanför fönstret och kan när andan faller på ge mig ut i skog och mark tillsammans med Ida. Det är onekligen inte illa att ha sådana förmåner på sin arbetsdag!

Björkarna i Hult har snart tappat alla sina löv
Frost täcker nu marken om morgonen
Älskar våra vackra björkar i trädgården

3 kommentarer:

Unknown sa...

Härliga bilder och visst är det så att man som student aldrig riktigt är ledig. Men å andra sidan så förfogar man ganska rejält över sin egna tid (på gott och ont;)

Önskar dig en härlig kväll
Kram
Annie

VisaLiza sa...

Tack snälla du :) Visst finns det guldkant även på studenttillvaron och det är bra så man orkar med. Svårt det där bara att vara disciplinerad med sin tid, inte min starkaste sida. Kramar Liza

Rebecka sa...

Så kul att loppisen var lyckad och att många kom! Ni är så himla duktiga och beundras över konstanta drivkraft! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...