fredag 12 oktober 2012

Dagens stora nyhet!

Alltid roligt när man har något spännande att skriva om. Nyheten för dagen är att Regina och jag det vill säga MakeMyDay Event skall starta ett livsstilsmagasin på nätet! Både Regina och jag har en längre tid känt att det är något vi verkligen skulle vilja göra, skapa en tidning som innehåller det som vi själva vill läsa om. Det är onekligen en utmaning vi har tagit oss an men det känns både roligt och spännande. Det är dock inte första gången varken Regina eller jag själv driver en tidning. Regina hade en mycket populär tidning som barn, hennes mamma vitsordar att den var jättebra. Själv hade jag tre olika tidningar till mina barbie som kom ut en gång i veckan. Mycket pill med att göra så små tidningar och dessutom hitta på intressanta saker till dem. Fast även dockor måste ju läsa så det var bara att jobba på.  Jag höll på med mina tidningar i två tre år och har många av dem sparade. När Raimo och jag hittade dem i en låda för några år sedan skrattade vi båda så vi grät åt mina intressanta nyheter. En av tidningarna var en dagstidning (fast den bara kom en gång i veckan) som hette Tega Posten. Tega var området där jag bodde som barn i Kungälv. För att den skulle se riktig ut brukade jag skriva av rubriker och annonser i Göteborgs-Posten. Fast när man är sju kanske åtta år så är det inte alltid man förstår det man läser. På en sida har jag klistrat ett klistermärke på Kajsa Anka och sedan kan man läsa Chat Noir utlovar spännande och exotisk dans med mycket hud! En av anledningarna till att vi skrattade länge åt mina tidningar.

I Livåleva kommer det inte att utlovas hud och exotisk dans däremot kommer vi att skriva artiklar om människor med spännande levnadsöden, vi kommer göra resereportage, hemma-hos-besök, modefotograferingar och mycket mer. Något som redan är klart är att Magda kommer finnas med och skriva kloka tips och råd om trädgård. Hemligheten bakom varför vår modevisning på Livålevamässan har varit en sådan framgång tror jag är att det varit helt vanliga människor som visat upp kläder. Visserligen jättepiffiga och fina men till skillnad från fotomodeller kan man identifiera sig med våra mannekänger och se sig själv i kläderna som visas. Det är ett koncept som vi behåller till våra modefotograferingar.

6 november kommer vi att lansera Livåleva som livsstilsmagasin på nätet på www.livaleva.com

Vår senaste resa är precis påbörjad och vart detta projekt kan föra oss vet vi ännu inte!

4 kommentarer:

Anna sa...

December är ju helt ok! Då lyser allt av adventsljusstakar m.m. Värsta tiden är då man plockar bort allt pynt och stjärnor tycker jag...

Hahaha, exotisk dans med mycket naket förstår jag verkligen att ni bröt ihop åt!:)
Kram Anna

Unknown sa...

Men åååååå så roligt;) stort stort grattis och lycka till denna tidning måste jag nog bara börja läsa,) Så roligt för dig och jag tror säkert att det kommer bli en stor succe;)

Kram
Annie

VisaLiza sa...

Håller med dig! Tiden från mitten på januari till mitten på mars tycker jag är som värst. Då är det mörkt, kallt och kalt, fy! KRamar Liza

VisaLiza sa...

Annie du är varmt välkommen som läsare :) Det känns lite nervöst detta projekt men oja vad kul det redan är och som vi ser fram emot lanseringen. Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...