måndag 3 augusti 2015

En annan utsikt

Har spenderat den här dagen i Göteborg och mer exakt i Gamlestaden. En stadsdel som jag känner tämligen väl efter bokprojektet jag är delaktig i om just den delen av staden. När projektet inleddes var Gamlestaden en helt okänd stadsdel för mig. Jag kände till namnet och hade passerat på väg någon annanstans men aldrig stannat och vistats i Gamlestaden bortsett från ett studiebesök på SKF.


Numera är Gamlestaden den stadsdel jag känner bäst och gärna tar en omväg för att komma till. Den här dagen fick jag dessutom ännu en anledning till besök. En kamrat och jag hittade nämligen en helt fantastisk utsiktsplats med utsikt över stora delar av Göteborg. Inte så ofta som en har möjlighet att se staden lite från ovan.


Ibland saknar jag närheten till Göteborg. Även om jag aldrig har bott i själva staden har jag alltid tidigare bott nära och ser det som min stad. En eller två dagar i den lite större dagen brukar dock innebära en akut längtan efter lugnet i Hult. Göteborg är fortfarande min stad, men numera bara en plats att besöka. Hult mitt ute i skogen är istället platsen där jag hör hemma.

2 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Bodde nästan 15 år i Göteborg så jag förstår precis vad du menar, kan också sakna Götet men är så glad att bo i Dingle. Saknar nog mer min hemstad Strömstad som vi kommer flytta till när barnen blir lite större men just nu är Dingle perfekt såhär mitt i småbarnsåren.

kram

Sandra sa...

Jag fick också lära känna den stadsdelen efter att ha vikarierat på lite olika skolor i området. Älskar när man får utforska nya ställen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...