onsdag 11 maj 2016

Vimplar och segel

För några år sedan besökte jag en mysig loppis utmed bohuskusten någonstans. Kunde inte låta bli att ta ett kort på deras fina uteplats. Så fint med segel, vimplar och vita möbler. Precis så skulle jag vilja ha här i trädgården i Hult. Jag har ju redan ett gäng uteplatser i trädgården men det är verkligen inte möjligt att ha för många. Att hitta någonstans att spänna upp ett segel har dock varit helt omöjligt. Där det är plan och bra mark finns det inte några träd och där träden fanns var det väl många träd. Fast en hel del av träden har röjts bort de senaste två säsongerna och helt plötsligt öppnas nya ytor upp. Nu finns det plats som är plan och med lämpliga träd att förankra i. Dessutom i en del av trädgården där jag än så länge inte har gjort så mycket mer än att klippa gräset. Segelduken har jag redan så nu återstår bara att göra vimplar och köpa lämpliga trädgårdsmöbler. Sen har jag ännu en härlig plats att vistas på i trädgården. Gillar det här med att bit för bit erövra trädgården och göra den till min. För några år sedan trodde jag inte alls det skulle vara möjligt att få en vacker trädgård med de förutsättningar som rådde. Nu är trädgården min stora stolthet och jag ser ständigt bara nya möjligheter i den

Inspirationen till mitt kommande projekt

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...