onsdag 24 augusti 2011

Fler bedoorande dörrar

Under förra hösten målade jag om våra dörrar på övervåningen. De gick från att vara trötta, tråkiga teakdörrar från 50-talet till att vara fräscha i vitt med tänkvärd inspiration. Visserligen är dörrarna fortfarande gamla men nu känns det mer som att de har patina än att jag vill kasta ut dem. Inläggen om när jag renoverade dörrarna hittar du HÄR! och HÄR! När vi renoverade barnens rum då målade jag även om deras garderober för att de skulle passa in i rummet som går i lila och vitt. Sen hade barnen önskemål om att det skulle stå något på deras dörrar också. Detta något fick bli barnens namn men projektet har varit något av ett dåligt samvete. Egentligen tar det inte särskilt lång tid, men ändå lyckas jag tänka att jag gör det imorgon. Nåväl nu gjorde jag det igår och kan fundera på om det är något annat jag skjutit på framtiden. Resultatet blir snyggt och det är busenkelt att göra. Jag letade upp ett snyggt typsnitt på datorn, skrev det som skulle stå på dörren, printade ut och skar sedan ut bokstäverna så det blev en mall. Sen är det bara fylleriuppgifter som återstår. Från början gjorde jag konturen med en spritpenna och målade sedan bokstäverna med svart färg. Efter ett tag insåg jag att det var både krångligt och onödigt. Nu följer jag hela mallen med spritpenna och det blir enklare och resultatet bättre.

Här är den färdiga dörren. Vit med grön knopp och namn



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...