söndag 14 augusti 2011

Dille på lådor

Alla samlar vi på något och somliga av oss samlar mer än andra. En av mina passioner är lådor! Kan låta lite knäppt men jag älskar verkligen lådor. Skulle tro att passionen började med mitt allra första inköp på auktion när jag var 7 år. Det var en liten trälåda med ett romantiskt motiv. Dessvärre låg det fina kristallprismor i den och jag förlorade budgivningen. Men skam den som ger sig. Med lite hjälp av mamma letade jag upp mannen som köpt asken och frågade om han verkligen var intresserad av asken. Det var han inte och för fem kronor blev den min, vilken lycka! Sedan dess har jag släpat hem många, många, många lådor, askar och väskor. En storfavorit är äldre resväskor. De är inte bara riktigt snygga utan också en praktisk förvaring. En väska i farstun rymmer familjens alla regnkläder samtidigt som den är ett vackert blickfång ovanpå garderoben.


En koffert fyndad för tio kronor på loppis fungerar som förvaring till barnens grejer

En resväska rymmer familjens regnkläder. Framför står mina älskade handväskor från olika årtionden på parad!

Hittade små metallådor med filmmotiv. Helt underbara men vad skulle jag ha dem till?

Alla lådor kommer till slut till sin rätt, särskilt de som är riktigt fina  
Här förvaras mina färger i väntan på att nästa mästerverk skall målas.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...