måndag 15 augusti 2011

Vad göra när det regnar?

Det regnar i Hult idag vilket gör att jag måste planera om den här dagen. Jag hade egentligen tänkt fortsätta måla fönster och även måla vår altandörr. Känns som en mindre bra idé att måla när det regnar. Vad ska man då istället hitta på en regnig dag? Barnen sitter och pusslar och lyssnar på musik vilket känns som en trevlig sysselsättning en dag som denna. Fast jag känner att mina tankar är ute, jag tänker på fönster som skall målas, på ogräs som skall rensas, på trädgårdsmöbler som skall målas, på slänten som skall grävas och lite på vart en ny plantering skall vara. Jag har köpt material till att göra en låda typ pallkrage, fast lite annorlunda. En markduk skall läggas i botten och sedan skall där fyllas på med jord och växter. Det är då den stora beslutsångesten inträffar när valen är så många. Var skall planteringen vara? Sen viktigast av allt vad skall vara i planteringen? Sitter och tittar på nätet efter inspiration och tänker att det får nog bli en liten tur för att köpa växter idag.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...