torsdag 30 augusti 2012

Den lilla svarta

Har suttit och tittat i min kalender och försökt överblicka min höst. Det är mycket som skall hinnas med under hösten här i Hult och dessutom vill jag hinna resa lite också. Jag har ännu inte fått något schema från skolan vilket innebär att hela höstens planering än så länge är en enda stor gissning. Jag gissar på ett ungefär när saker skall kunna göras men kan egentligen inte bestämma något förrän jag vet hur mina tider kommer att se ut. Samtidigt som jag gissar för fullt har jag åter börjat röja i mitt arbetsrum så när allting väl drar igång skall det vara möjligt att där ha lite studiero. I en av lådorna hittade jag ett av sommarens loppisfynd som jag faktiskt hade glömt bort. En svart liten aftonväska som är både söt och elegant. En stor fördel är att den är i tyg vilket innebär att den är mjuk och därmed lättpackad. Många gånger när vi flyger reser vi med bara handbagage och då gäller det verkligen att tänka till. Det man packar med sig får inte vara för tungt, det får inte heller vara för stort så det stjäl för mycket av platsen i väskan. En mjuk liten aftonväska är alltså helt perfekt för resan med bara handbagage. Även om man reser med lite bagage så är det ju trevligt att piffa till sig lite extra om man ska ut på något trevligt.

Den lilla svarta

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...