måndag 27 augusti 2012

Morgon i Hult

Veckan inleds med strålande sol från klarblå himmel här i Hult. Det märks att vardagen har återkommit på allvar eftersom kalendern börjar fyllas på med möten och andra måsten. Fast alla måsten kan vänta medan Ida och jag tar oss en liten tur i skogen. Jag älskar stigarna i skogen här i Hult, det där är vad som ger mitt boende mervärde. Närheten till naturen får mig att må gott och vara i balans. Det går inte att skynda sig utan det gäller bara att följa stigen och njuta av livet medan Ida springer som en tok. Jag har ofta hört att cocker spaniel är en ras som skall ha lätt att bli tjocka och att de gärna kan vara lite lata. Ida har nog inte hört det som hon far omkring.

 Jag tycker om att göra många saker samtidigt och trivs med ett högt tempo i livet, men då behövs också stunder som dessa. Stunder då det bara är jag och mina egna tankar och så klart Ida. Ibland kan jag önska att vi skulle bo lite närmare allt. Närmare till skola och arbete, vänner och aktiviteter. Fast då skulle vi komma längre bort från det här och det skulle jag inte vilja.


 I skogen finns lämningar efter skogsarbete. Den här delen av skogen vårdas enligt gammal tradition. Ett träd i taget tas om hand vilket innebär att det är glest mellan träden och det finns inte något ris som annars så vanligt är.


Ida älskar att kunna springa som hon själv vill på promenaden. Hennes matte borde dock bli lite mer disciplinerad och lära henne att gå ordentligt med koppel också.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vilken härlig promenad det verkar ha varit. Håller med om att närheten till skogen är viktig men att man ibland kan sakna kulturen, närheten och allt det andra som stadsliv innebär. Här har vi turen att svärföräldrarna bor mitt inne i jönköping och att deras lägenhet är så pass stor så att den kan svälja oss alla, så lite kultur o dyl får vi i oss emellanåt.

ÖNskar dig en härlig kväll och en fantastisk morgondag
Kram
Annie

VisaLiza sa...

Inte fel att få det bästa av världar :) Jag har ju min syster i Dublin så där får jag mitt behov av staden stillat. Jönköping är förresten en riktigt trevlig stad. Har inte varit där så många gånger, men de gånger jag har varit där har alla varit tiktigt lyckade Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...