fredag 24 augusti 2012

Sommaren som passerat

Nu när barnen åter börjat skolan känns den annalkande hösten välkommen. Jag längtar efter långa turer i skogen tillsammans med Ida, efter att tända ljus när barnen äter kvällsmat och många andra mysfaktorer som hör hösten till snarare än sommaren. Fast sommaren har varit härlig även den. Skulle jag ändra på något så skulle jag önska mig några fler lata dagar i följd. Dagar som börjar med sovmorgon, följs av bad och promenader när klockan är sen fast solen fortfarande lyser.


Även om stora delar av sommaren regnat bort så finns det en tjusning även i det. Efter regn kommer sol och med solen regnbågen.

Loppis är ju en av mina favoritsaker och så trevligt att Reginas och min loppis blev riktigt lyckad. Själv hittade jag ovanligt många fynd och blir fortfarande glad varje gång jag ser min fina trasmatta om köptes på loppisen.


Midsommar firades ordentligt i Hult och sällan har jag varit så nöjd som över detta kalas. Vi hade tur med vädret, sällskapet var givetvis trevligt och maten lät oss väl smaka.




Glass hör sommaren till och passar bra även om det regnar. Här är smaken kardemumma och det var en synnerligen lyckad smaksättning.


Även en regnig sommar är vacker i Bohuslän, det gäller att kryssa rätt mellan skurarna och lära sig att passa på att njuta när vädret är fint eller snarare acceptabelt.


Vad vore en sommar utan loppis? Fast jag skulle önska att alla härliga sommarloppisar fanns året om. Jag är inte loppistrött när hösten kommer. Snarare tvärtom!

Även om klagomål på regnet varit ett återkommande tema denna sommar så är jag trots allt nöjd. Viktigast är ju all den tiden man har att umgås med varandra. Under resten av året finns det så många måsten och då känns det skönt att på sommaren kan man få gå i pyjamas till kl.11 ibland.


Magdalena har i sommar varit hos os och pekat med hela handen. Där skall rosenträdgården ligga! Jajamen säger vi och gillar genast idén. Här gjuts plattor för just rosenträdgården.


Ack Värmeland du sköna! Några härliga dagar fick vi i Värmland. Även om vattnet var kallt kommer nog ingen av oss att glömma upplevelsen att bada i detta strömmande vatten.


Konstiga djur hittade vi även i Värmland. Det är onekligen ett helt annat land än hemma i Bohuslän.


Kalas, kalas, kalas jag älskar verkligen kalas önskar att fler älskade dem lika mycket som jag så jag fick ännu fler att gå på. Här är Magda, Sophie och Alexandra på kalas hemma hos Sophie.





Fast det vi kommer att minnas mest från sommaren 2012 är renoveringen av taket. Bank, bank, bank är något jag inte kommer att sakna. Däremot så gillar jag det färdiga resultatet!


Barnens största ögonblick denna sommar var när Loreen klev ut på scenen i Trollhättan. Som de hade väntat och längtat. Konserten i Trollhättan gjorde dem helt euforiska.


Upp, upp i luften. 27 meter upp i luften för att vara exakt. Så högt över marken åker linbanan i Trollhättan på sin högsta punkt.

Sommaren 2012 kan sammanfattas som riktigt härlig. Livet blir vad man gör det till och jag väljer att njuta av det som är gott. Visserligen finns det moln på himlen men jag kan välja att låta dem begränsa mig eller så kan jag ta på mig regnkläder och gå ut i regnet och njuta av livet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken skön grej att göra en sommarkrönika, bra att ha sen när man inte uppskattar hösten längre. Första gången jag kikar in på din blogg. MYSIG! Ha en bra lördag!

VisaLiza sa...

Tack snälla du! När sommaren varit som denna är det lätt hänt att man ser den som misslyckad och så är det ju inte. Mellan regnskurarna finns solen :) Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...