lördag 15 september 2012

En smak av Afrika

Igår hade vi fest i Hult med namibiskt tema. Maggie, Anna och jag lagade Potjie som är en slags gryta och till detta serverades fylld butternut och även kokt butternut smaksatt med kanel. Grytan fick stå och puttra på spisen i nästan två timmar och under tiden spelades det och sjöngs och lektes. Igår hade vi dessutom förmånen att ha två bebisar här. Vår Amanda och Maggys lilla tös trivs jätttebra med varandra och det går verkligen att se att bebisspråk är universiellt. De båda förstod varandra utan problem. Jag vet att jag har sagt det förut men jag älskar verkligen kalas. Särskilt kalas som passar för både vuxna och barn. Jag minns vissa kalas från barndomen där barnen alltid förpassades till ett barnbord vilket aldrig kändes lika roligt. Igår dukade vi långbord i vardagsrummet och vi kunde utan problem sitta 13 runt bordet i en enda härlig stor gemenskap. Vid ena kortsidan satt de båda bebisarna och det var onekligen spännande att se hur ingen av dem tyckte att maten på den egna tallriken var intressant. Den andra tallriken däremot den var mycket spännande. Det blev en härlig kväll med god mat och mycket trevligt sällskap.




2 kommentarer:

Rebecka sa...

Låter helt fantastiskt! Såg bilder på Maggies lilla tös, helt bedårande. Småtjejerna var ju så söta tillsammans! kram!

Unknown sa...

Åh vad roligt med kalas och ert kalas verkar ju ha blivit jättelyckat. Inte heller här gillas det där med barnbord, har aldrig förstått idén.

Önskar dig en härlig helg
KRam
ANnie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...