lördag 29 september 2012

Så många önskningar och så lite tid

Höstrusket gör att jag vill ge mig iväg och resa. Frågan är dock vart? Det finns så många platser jag vill åka till men så lite tid den här hösten att kunna resa. Dels vill jag åka till Dublin och hälsa på lillsyster, börjar ju få lite systerabstinens så det känns viktigt att prioritera. Samtidigt längtar jag efter solen och tänker att Korfu var helt underbart i maj så varför inte igen i oktober? Kan låta som ett lyxproblem att inte veta vart man vill resa men att resa är viktigt för oss. Med tre hemmaboende barn och ett liv på hög hastighet behövs resorna för att koppla av och för att ladda batterierna. Att vara förälder är helt fantastiskt men för att orka vara en bra förälder hela tiden krävs att man ibland har möjlighet att vara vuxen utan barn. Alltså fortsätter jag att klura på vart vi ska åka och när det möjligen kan finnas tid att ge sig av.

Agios Gordis på Korfu i maj i år

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...