söndag 30 september 2012

Rengbågens alla färger i Hult

Vad göra när man känner sig trött och hängig och inte riktigt har lust med något alls? Jo då är det helt rätt att plocka fram penslar, dukar och alla sorters nyanser av färg som man kan hitta. Svårt att inte bli inspirerad och känna sig kreativ när allt plockats fram. För barnens del var det första gången de målade "riktiga" tavlor och de kände att det onekligen var lite spännande. Märkligt nog lyckades vi till och med locka tonårsdottern och maken till att vara med och måla. Nu torkar första lagret färg på tavlorna och imorgon blir det att fortsätta igen. Skall bli riktigt spännande att se hur barnens visioner ser ut när de är färdiga. Redan nu ser det riktigt spännande ut. Själv plockade jag fram en tavla jag målat på i omgångar men aldrig blivit riktigt nöjd med. Vet inte riktigt hur jag känner nu heller men nu är den i vart fall färdig och inte längre ett icke avslutat projekt. Känns bra att kunna avsluta saker. Nu avslutar jag den här veckan och blickar mot en ny. På lördag arrangerar Regina och jag vår inspirationsdag i Munkedal och det skall bli riktigt intressant och roligt. Ser fram emot att höra våra inspiratörer.

Ett av barnens alster på torkning i väntan på nästa lager färg
Maken kunde inte heller låta bli att inspireras och måla lite
Anna tar varje tillfälle att vara politisk
Äntligen färdig, vad blir nästa projekt att göra klart?

4 kommentarer:

Rebecka sa...

Ser jättemysigt ut! kram

Unknown sa...

Men så härligt roligt det ser ut, och så vacker din tavla blev.

Önskar dig en härlig start på den nya veckan och den nya månaden och tack för alla söta kommentarer inne hos mig;)

Kram
Annie

VisaLiza sa...

Vi får se till att måla när du kommer hem nästa gång <3

VisaLiza sa...

Tack själv för alla fina kommentarer :) Att måla med barnen är verkligen både roligt och inspirerande! Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...