onsdag 16 december 2015

Dublin

Dublin hör till en av mina favoritstäder och jag återkommer gärna hit ofta. Här finns en bra kombination av de saker son jag tycker om. Massor med spännande utställningar och tillgång till kultur. En behöver bara promenera längs Grafton Street för att få höra musik. Förvisso av varierande karaktär men allt som oftast riktigt bra. Det finns även gott om gatukonst, parker och historiska byggnader. Den här gången ser jag staden med lite andra ögon eftersom det är första gången de yngsta barnen är med. För dem är Dublin en stad med otroligt mycket folk, med fantastiska juldekorationer och där det finns ett oändligt utbud av fikamöjligheter. Det som har imponerat på dem är inte de historiska monumenten eller kulturen utan istället kärlekslåsen på Ha'Penny Bridge. Fast det som kanske imponerade allra mest var att hitta väggmålningen med texten No Worries. Första gången vi var i Dublin tillsammans med dottern Anna tog jag ett kort på henne där. Nu har tjejerna tagit kort på samma plats och känner att även de befinner sig ute i den stora världen.




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...