lördag 30 juli 2016

Inspiratörer

Att läsa bloggar hör till något av det bästa jag vet. Det finns så otroligt många alldeles fantastiska och kreativa människor som delar med sig av både inspiration och kunskap. De flesta av mina projekt i trädgården eller i hemmet kommer från inspiration från andras bloggar eller Instagram. Har jag redan en idé om vad jag skall göra börjar jag alltid med en sökning och ser hur andra bloggare har löst liknande saker. Varför uppfinna hjulet två gånger tänker jag. Många av de bloggar jag läser regelbundet har jag följt i flera år. Somliga ända sedan jag själv började blogga för sex år sedan. Andra är nya bekantskaper men det som förenar dem är att de är alla kreativa och inspirerande bloggar. Tänkte jag skulle dela med mig av fyra av mina favoriter, som hör just till de där bloggarna jag har läst i många år.

När det gäller pyssel och skapande är Ninette med bloggen Tedags hos tant Ninette helt fantastisk. Hennes olika projekt visar verkligen att ingenting är omöjligt. Bara fantasin sätter gränserna och ibland inte ens då. Samtidigt har hon även en del texter om det svåra i livet, om sådant som kan vara svårt att prata om. Balansen gör att det blir en finstämd blogg med helt sagolika bilder. Får sådan lust att sätta igång och greja bara genom att titta in hos henne.

En bloggare som jag har följt genom olika bloggar är Hannis med bloggen I gryningens ljus. Hennes fotografier är smått magiska och hon är en av mina stora förebilder när det gäller att komponera en bild. Dessutom har hon kreativa projekt som även dem får mig att vilja pyssla. Det som jag tycker allra bäst om är dock hennes texter. Det där språket som är enkelt, avskalat och direkt. Som målar bilder av både det svåra och det fina.

Någon som är otroligt duktig när det gäller att tänka hållbart är Erica på bloggen Hemma hos Kikan. Hennes blogg är het fylld med bra tips kring hållbarhet, med goda recept och loppistips. Det som dock främst får mig att följa henne är hennes stilsäkerhet. Hon loppar och byter kläder, men köper väldigt lite trots ett stort intresse för kläder. Hon skapar helt otroligt fina outfits som hon delar med sig av. Verkligen någon att låta sin garderob inspireras av.

Om jag flyttar söderut kan det vara på grund av Anna-Karins Fröken Gröns blogg. Hennes trädgård är något alldeles särskilt och jag konstaterar lite avundsjukt att det har sina fördelar med en trädgård längre söderut. Hon har skapat en trädgård fylld med fina detaljer och blickfång. När jag startar upp nya projekt i trädgården tittar jag ofta in hos henne för inspiration.

Fyra fina inspiratörer!
Bilderna är hämtade från bloggen vars namn står på dem

1 kommentar:

Hannis sa...

Tack snälla du!
Du gjorde mig varm i hjärtat.
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...