onsdag 6 juli 2016

Vegoinspiration

Börjar så smått att landa i mig själv igen känner jag. I att ta det lite lugnare och att ta mig tid att göra sådant som jag tycker om att göra. Baka och laga mat hör till de sysslor jag verkligen uppskattar. Äta det som bakats och lagats är inte heller så dumt. Mat är ju fantastiskt gott och jag blir nästan förolämpad om jag är ute och äter och maten inte är bra. Tänk så mycket tid och kraft som har gått åt för att driva fram råvarorna som krävs för varje måltid. Har idag skördat säsongens första hemodlade squash och redan hunnit använda den i matlagningen. Har lite smått börjat packa ner köket inför den stundande renoveringen och känner att det är helt fel tid för att bygga om. Det är ju först nu som jag har tid och utrymme att laga mat känner jag. Har till och med börjat köpa kokböcker igen och känner mig verkligen inspirerad. Precis som när det gäller skor kan en aldrig få tillräckligt många kokböcker. Det finns ju så fantastiskt mycket god mat som bara väntar på att upptäckas. Nu måste jag helt enkelt renovera köket med hög hastighet så jag får möjlighet att använda mig av mina nya kokböcker. Det jag verkligen gillade med dessa böcker är att en stor del av recepten innehåller precis de råvaror jag odlar i min trädgård. Nästan som om de skrivits men mina odlingar i tanke. Nåväl imorgon ska ett provisoriskt utekök byggas och förhoppningsvis ska det gå att laga fantastiskt god mat även då.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...