fredag 22 juli 2016

Rosor och åter rosor

Rosor och åter rosor i min trädgård och även på min semester. Tänk så märkligt att just rosor har blivit till en av mina passioner. Kan som inte riktigt släppa tanken på vilken fantastisk rosenträdgård jag skulle kunna anlägga om min trädgård istället låg i Skåne. Vem vet kanske får rosorna mig att vilja bli skåning framöver. Fast just nu njuter jag av alla rosorna i min bohuslänska trädgård. Även här trivs de. Jag måste tänka till lite när det gäller växtzon vilket gör att allt inte riktigt trivs här. Fast det som trivs det frodas verkligen och blir vackrare från år till år. Nu när rosenträdgården blommar med sitt överflöd är det svårt att föreställa sig att den faktiskt inte fanns för fyra år sedan. Det går så fort att vänja sig vid hur det är nu och då är det lätt att glömma att det inte alltid varit så.

Flaming Cover

Rhapsody in Blue

Bella Rosa

White New Dawn
Lite märkligt med denna ros som inte är en New Dawn utan en White New Dawn. Den skall således vara vit men helt ärligt ser den ut precis som min blekrosa New Dawn. Nåväl jag älskar min New Dawn så det gör ju ingenting även om det är lite märkligt.

Elmshorn

Jacqueline de Pre

Tantau Rose Goethe

Bella Rosa

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...