tisdag 5 juli 2016

Vilken lycka!

Tillbringade eftermiddagen idag med ett loppisbesök tillsammans med mamma. Hon hade köpt ett bord som behövde forslas hem och jag hade en lagom stor bil för uppdraget. Det går dock inte att besöka en loppis utan att titta lite också. För första gången på flera år lyckades jag hitta en fin vintageresväska. Dessutom till det mycket överkomliga priset av trettio kronor.


Den är lite skavd och saknar ett beslag men jag tycker att den är otroligt fin. Jag älskar verkligen gamla resväskor och blir därför smått lycklig när jag lyckas hitta nya på loppisar. Idag är det ju fler än jag som har kommit på hur charmiga de gamla väskorna är.


Elvis hjälper till att inspektera väskan när den kommit hem till Hult, lite osäker dock på om han godkänner den eller ej.

Med åren har det blivit ett antal gamla resväskor och de finns placerade lite här och var i huset. De är verkligen en riktigt bra förvaring och dessutom riktigt fina. Ovanpå skåpet i vardagsrummet är de två fösta väskorna jag köpte. Då hade jag precis flyttat till min första egna lägenhet och var i behov av en byrå till mina kläder. Däremot hade jag inte råd att köpa mig en byrå, inte ens på loppis! Istället köpte jag tre resväskor för fem kronor styck, placerade dem på varandra och problemet var löst! Kan vara bra att påminna sig själv ibland om att det finns många sätt att lösa problem på och att det kan vara klokt att tänka lite utanför ramarna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...