torsdag 21 juli 2016

#tantroadtrip16

Har ägnat några dagar åt att göra en roadtrip i Skåne. Regina och Sophie var hemma redan igår, men jag kom hem först nu ikväll eftersom jag lagt en extra dag i Göteborg. Vi kallade vår resa lite skämtsamt för #tantroadtrip16 Inte för att vi är så värst gamla utan för att vi alla tre faktiskt hyllar tantens alla egenskaper. Hon är en stark kvinna med skinn på näsan som vågar stå upp för sig, hon hushållar med sina resurser oavsett om det är mat, pengar eller energi och hon gör som hon vill utan att bry sig om vad andra säger. Kort och gott en bra förebild! Nåväl vi gav oss ut på tur i måndags och körde ner till Skåne med Falsterbo och Skanör som första stopp. Under våra tre dagar hann vi med många stopp, körde fel några gånger och hittade några smultronställen genom att köra fel. Jag har varit i Skåne många gånger men mest i Malmö och har inte alls sett sydkusten. Tänk vad jag har missat! Vilket otroligt landskap och så många fina små städer. Jag är verkligen helt förälskad. Har sett otroligt många vackra rosenträdgårdar och kan inte låta bli att tänka på vilken fantastisk rosenträdgård jag skulle kunna anlägga om jag bodde så pass långt söderut. Kanske är det dags att omlokalisera sig och istället bli skåning!

Blandade bilder från vår #tantroadtrip16

1 kommentar:

FREEDOMtravel sa...

Roadtrip är ju det bästa sättet att resa! :) Härligt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...