torsdag 10 november 2016

Gyllene skor och klänning

Att åka på loppis är lite av en chansning. Ibland hittar en fantastiska fynd och ibland ingenting alls. För knappt två veckor sedan var Sophie och jag på vintagemässa i Trollhättan och där gjorde jag fantastiska fynd. På samma dag fyndade jag tre tjusiga klänningar från 60-talet vilket onekligen är riktigt fint. Så märkligt hur det ibland kan gå månader utan att en hittar någonting alls och sedan så hittar en flera fynd på samma gång.


Är helt förälskad i denna tjusiga klänning men hade aldrig kommit på tanken att prova den. Lite för glittrig för min smak och inte riktigt min modell trodde jag. Sophie hävdade dock bestämt att den skulle passa mig perfekt. Hon hade helt rätt, jag kände mig tjusigast i hela världen och inte som en discokula vilket jag hade befarat.


Jag trodde även att klänningen skulle vara för lång men i själva verket var den helt perfekt


Dessutom kom jag på att jag här hemma har ett par perfekta skor till klänningen. Köpte dem i våras till en tjusig tillställning men ändrade val av skor samma dag. Har sen inte haft tillfälle att använda de tjusiga skorna vilket har grämt mig. Nu konstaterar jag att skorna helt enkelt väntade på rätt klänning för att komma till sin rätt ordentligt. Förutom att jag har en perfekt kombination av skor och klänning har jag också ett perfekt tillfälle då jag ska ha dem. Denna outfit kräver nämligen ett synnerligen tjusigt tillfälle och nu är det bara att invänta den stunden.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...