torsdag 10 oktober 2013

En viktig födelsedag!

Idag fyller vår dotter Anna 18 år! Undrar lite hur hon har kunnat bli så stor, det var ju alldeles nyss som ho var en busig lite unge. Nu är hon istället en vuxen och klok kvinna. Tycker det var alldeles nyss jag själv var 18 år men inser att det är nästan ett halvt liv sedan. Då var jag precis som min dotter politiskt engagerad och drivande i frågor som jag tror på. Känner mig stolt över att Anna har ett starkt samhällsengagemang och en vilja att förändra världen.


Att fylla 18 år är stort även om det i sig inte förändrar så mycket i själva stunden. På pappret är hon nu vuxen men hon bor fortfarande hemma och går fortfarande på gymnasiet precis som igår när hon inte var myndig.


Några månader till bor hon hemma innan det är dags att ta steget ut i vuxenlivet och ut i stora världen. Bokstavligt talat ut i stora världen eftersom Anna efter gymnasiet har planerat att tillbringa ett år i Namibia. Planen är att arbeta som volontär och jag är övertygad om att det kommer att bli en fantastisk upplevelse för henne.


Idag har dottern firats med sång på morgonen men resten av firandet sparas till på lördag då det är dags för kalas.

11 kommentarer:

Diana sa...

Stort grattis till dottern!!!
Vilka fräcka framtidsplaner hon har!

MittLjuvaHem sa...

Vad härligt du skriver om detta, precis likadant tänkte jag häromdagen - då min bonusdotter fyllde 18!
De är ena sekunder de små som man hjälper med allt möjligt med och andra sekunden den stora som man sitter och diskuterar världsproblem med...Konstig känsla att de en dag ska "flyga ut ur boet", jag hoppas dock på att behålla henne hemma så länge det går, även om volontär-resan lät som ett spännande äventyr för en nybliven vuxen :)

Ninette sa...

Grattis till dottern och hela familjen!LÅter jättespännande med volontärsjobbet!
..har sjäv sagt ända sen första ungen föddes, att hjälp, snart flyttar han hemifrån! fast det är ett bra tag tills dess, men det går så himla fort på nåt sätt.

Hannis sa...

Stort grattis till Anna!
Både på hennes födelsedag men också till hennes planer framöver.
Låter som en intressant tid väntar henne.

Kram Hannis

Madame Edith sa...

Hon är så vacker!

Kram Madame Edith

Unknown sa...

Stort grattis till denna vackra 18-åring! Önskar att jag hade varit lite mer våglig och framåt när jag var 18 år. Ville en hel del men vågade inte ta steget. Det har jag väl tagit igen lite nu istället.

Du har fått mitt mail med svar på frågorna väl?

Kram
//bara anna

Anonym sa...

Grattis till din vackra dotter på 18-årsdagen!

/Kram Annmi

Huset på Backavägen sa...

Stort grattis till Anna och till er som har en sån fin dotter!
Kram Anki

Hemkära Hanna sa...

En sådan modig, vacker och spännande ung dam! Hon måste ha blivit given både rötter och luft under vingarna!

choicesbyannie sa...

Stora gratulationer till den vackra 18-åringen
Minns själv när jag fyllde 18 ;) minns det som igår.
Kram
Igen
ANnie

Linda i Berlin sa...

Wow! 18 år redan! Jösses vad tiden går. Herregud alltså. Gratta henne från mig. Vad är det för volontärarbete hon ska göra där?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...