onsdag 9 oktober 2013

Söders Nostalgi

I Uddevalla ligger en riktigt trevlig vintagebutik som heter Söders Nostalgi. Den är inte så stor och har satsat på få saker som exponeras väl istället för många saker. Det är en riktigt trevlig butik och det var där jag hittade mina fina kavaj för någon vecka sedan. Varje sak som finns till försäljning är noga utvald och allt är både helt och rent och det är verkligen ett nöje att göra ett besök.


För mig som van loppisbesökare går det dock inte att låta bli att jämföra vad sakerna kostar om jag köper dem på en loppis. Skillnaden är onekligen markant! Fast det här är inte en loppis, det är en vintagebutik. På en loppis är kanske nittio procent ointressant, nio procent intressant och inte ens en procent är sådant man kan tänka sig att köpa. Som jag ser det är det en del av charmen, men det är också tidsödande. På Söders Nostalgi känns allt som finns till försäljning intressant och någon har redan gjort jobbet att gå igenom loppisarna i jakt på de riktiga fynden.


Jag gillar att det inte är så mycket saker framme, det gör det lättare att faktiskt se vad som finns där.


Ska jag klaga på något så är det kanske att utbudet av kläder är i minsta laget. Oftast riktigt små storlekar dessutom. Å andra sidan håller kläderna riktigt hög kvalitet och jag är riktigt nöjd med de köp jag har gjort.



Runt omkring i butiken finns fina små stilleben.


Resväskor är idag något som är svårt att hitta. För femton år sedan kunde jag hitta flera vid ett loppisbesök och kanske ge en tia per väska. Idag har fler än jag insett hur otroligt trevligt det är med gamla väskor och på loppisarna är det nästan omöjligt att hitta några.


Den som besöker Uddevalla blir inte besviken av att besöka Söders nostalgi!

7 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Så mycket fint. Och för mig som aldrig kan urskilja godbitarna ur en loppis föredrar nog ändå en sån här butik. Kram.

Anonym sa...

Riktigt vackert & mysigt <3
Jag föredrar oxå lite mindre saker så man ser bättre/Kram

choicesbyannie sa...

Ser ut att vara en underbar butik, en perfekt LIza butik;)

Önskar dig en fin fin dag
Kram
Annie

LOPPISLIV sa...

Mysig affär med mycket fina saker i. Klänningen i bild 3 är helt bedårande söt :-)

Ha en fin dag!
Kram Paula

Madame Edith sa...

Åh, vad trevligt det ser ut!!

Kram Madame Edith

jennie sa...

Åh, dit får vi minsann åka någongång! Så kul :)

Hihi, eller hur! Kul post i brevlådan är superfint :)

Ha en härlig dag <3 Jennie

Diana sa...

Det såg verkligen ut att vara en mysig affär. Ett eldorado för vintageshoppare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...