tisdag 29 oktober 2013

På landet

Vilken fantastisk höst det har varit i år. Mild temperatur och härligt färgsprakande. För någon vecka sedan promenerade jag och ena dottern genom Hult och som alltid förundras jag över hur vackert här är. Det finns så klart många vackra platser runtomkring och vackrast blir nog den plats som man älskar och känner sig hemma på.


En av de stora fördelarna med Hult är att vi verkligen bor mitt ute i skogen men samtidigt har nära till det mesta. Det tar oss tjugo minuter ungefär att komma till närmsta samhälle och Göteborg ligger ytterligare en timme bort. Norge och även kusten ligger inte allt för långt borta så onekligen ligger Hult strategiskt placerat i centrala storskogen. Hästhagen ligger här i Hult och bara en kort promenad från där vi bor. Där har vår granne byggt om sin lada till en festlokal. Vi har inte varit där och tittat inuti ännu men från utsidan ser det riktigt fint ut. Vi har en tid letat efter lokal att hålla vår bröllopsfest i nästa år och lämpligare avstånd går nog inte att hitta. Nästa år är det tio år sedan vi gifte oss och redan inför bröllopet bestämde vi oss för att spara festen tills det gått tio år.


Jag är inte särskilt förtjust i vinter och kyla. Trots det älskar jag när temperaturen faller om hösten och man känner hur det biter lite i kinderna när man är ute och går. Luften blir som lite klarare då och jag kan inte annat än älska det.


Att gå på promenad hemma i Hult är sällan något man gör ensam. Jag har alltid med mig hunden Ida när jag går ut och då följer även katten Elvis med. Han följer troget och fint med vart vi än går. Det händer att han tröttnar och då vill han åka på någons axlar. Finns viss risk att han är lite bortskämd den där Elvis!

5 kommentarer:

Hannis sa...

Så härlig han är Elvis!
Sitter på axeln som en kunglighet.

Jag passar på att njuta ett tag till för när minusgraderna kommer då håller jag mig inne så mycket det går.

Kram Hannis

Ninette sa...

Vad mysigt det låter! och vad kul med fest 10 år efter bröllopet - jättebra idé!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilka mysiga bilder :)
Så klokt att spara festen tills 10 år har gått. Själva firade vi 10-årig bröllopsdag i december förra året och åkte då bort på tu man hand och bodde på hotell. Vår bröllopsresa som aldrig blev av när vi gifte oss. Allt behöver ju inte ske på studs :) Kram.

Johannas Retro & Rockabilly sa...

Ser väldigt mysigt ut, längtar till landet jag ibland! Blir lite möe & stressigt att bo i Gbg, tur är väl att man inte bor mitt i smeten längre! :)

SV: Åh, tack! (:

choicesbyannie sa...

Sannerligen en vacker plats ni valt att bosätta er på.
Härligt med katten, tror nog att han kanske är lite bortskämd men tycker nog att katter kan få vara det;)
Härligt med 10 år så roligt det måste vara att planera en sådan fest.

Ha en skön kväll
Kram
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...